Verkoper van de maand november + december

De focus van Cainan ligt bij het opbouwen van klantvertrouwen. Hij benadrukt de impact van GRS in zijn groei, maar in het bijzonder de waardevolle communicatietraining en begeleiding door Gilles.

Deel met vrienden

Maandelijks zetten we uitstekende prestaties van onze verkopers in de schijnwerpers. Deze keer gaan we in gesprek met Cainan Devliegere, hij was verkoper van de maanden november én december. We stelden hem enkele vragen om inzicht te krijgen in zijn strategieën, ervaringen en wat zijn succes beïnvloedt.

Cainan, welke specifieke strategieën of benaderingen heb je toegepast om uit te blinken in je verkoopprestaties deze maand?

Waar ik me vooral op focus, is aanwezig zijn om de mensen te helpen. Ik streef ernaar om de klant binnen de eerste 5 minuten een goed gevoel van vertrouwen te geven.

Welke rol speelt GR Solutions in het verbeteren van je vaardigheden en prestaties als verkoper?

Om eerlijk te zijn heeft GRS van het begin een grote rol gespeeld om mij beter te maken als verkoper. Ik ben van 0 begonnen dus er was geen basis.

Welke raad geef je aan andere verkopers die hun prestaties willen verbeteren en ook “Verkoper van de Maand” willen worden?

Probeer een goede klik te vinden met de klant. Zeg elke dag tegen jezelf dat je moet presteren en dat je teller nog op 0 staat voor de cijfers van die maand. 

Wat was je omzetcijfer van de maand?

  • november €269.528
  • december €219.881 

Hoe heeft de erkenning als “Verkoper van de Maand” je gemotiveerd om volgende maand nog verder te gaan?

Het motiveerde me om dag per dag, steeds meer de winnaar te worden die ik al een tijdje in mezelf zocht. Blijf altijd humble om steeds verder te groeien. 

Hoe vond je een balans tussen het aanpakken van klantbehoeften en het bereiken van je verkoopdoelen?

Ik ga nooit naar binnen met de intentie om mijn verkoopcijfers te boosten, maar wel vooral met het luisterend oor om de klant eerst te helpen en te kijken wat ze effectief nodig hebben. De cijfers volgen dan vanzelf wel. 

Welke aspecten van GRS training vond je het meest waardevol in je groei als verkoper? 

De opleidingen die we hebben mogen meemaken dankzij Gilles en door de communicatietraining door voor het volledige team te spreken tijdens onze maandagochtend meetings.

Kun je een moment delen waarop jouw benadering als verkoper een positieve impact had op een klant? En hoe heeft je dat geïnspireerd?

Ik mocht een klant van A tot Z helpen en begeleiden, zoals het hoort, nadat die in het verleden voor een groot bedrag opgelicht werd. Het respect en de appreciatie achteraf was zo groot dat ik nu, vier maanden later, nog steeds bij die mensen kan langsgaan voor koffie en een stuk taart, dat is super. 

Samengevat

Cainan, “Verkoper van de Maand” november en december benadrukt dat zijn focus ligt op het snel opbouwen van klantvertrouwen. Hij benadrukt de impact van GRS in zijn groei, maar in het bijzonder de waardevolle communicatietraining en begeleiding door Gilles. Zijn motivatie put hij uit het dagelijkse streven naar presteren, terwijl hij benadrukt dat luisteren naar de klant en hen helpen centraal staan in zijn doeltreffende aanpak.

Inhoud

Meer blogs

Ontdek de cases

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang de gratis Sales Masterclass

Niet iedereen is een geboren verkoper, maar het is iets dat je kan (en moet) leren.

Want zonder sales is er geen sprake van business.

Jouw carrière start hier.

Een impact maken op je leven doe je door te springen en er volledig voor te gaan. Als je verandering wil, dan moet jij die verandering zijn.


Een krachtige omgeving start bij jezelf.